Ideální malba pro Markétku

article464.jpg

najeď (PC) nebo klikni (mob/tab) pro zvětšení

v noci…

Intuitivní malba s plastikou

v noci svítící (fotoluminiscen­ční), perleťová, lakovaná

akryl na plátně 50×50 cm

rok tvorby 2019


Esence malby

„V pavoučí síti“


Výklad díla

Vpravo dole supí vejce (1) V něm sedí ženská postava přeplněná hněvem (2) a pozor !!!zády k obrazu (obraz reprezentuje vnější svět)!!! Navíc v sobě stvořila a pěstuje vetřelce/zlomys­lnou představu o sobě (3). Tohle je kritické místo, protože to stvoření už leze ven.

Rozum, který odmítl život a považuje se za něco zkaženého, udělá buď velký průser, nebo se osvobodí.

Toto je centrální téma obrazu – ve třetím sektoru (vpravo dole), kde vládne rozum. Intuitivní tendence v instinktivní části mysli. Postava je jako moucha, zachycená v pavoučí síti. Buď sebere dostatek sil, zdemoluje síť a ulétne, nebo to vzdá a zhasne. Vše jsou představy. Není síť a není moucha.

Kdo se bojí kritiky z vnějšku, obvykle kritizuje sebe i ostatní.

Zbytek obrazu ukazuje hromadu zkušeností z minula, kterých tahle holka má až až, a které ji podvědomě utlačují pozornost. Mizerné vějičky a pozlátka, bez kterých by to ale nešlo. Jak jinak by se mohl zrodit vetřelec?

Zástupy inkarnací (9) propadající rovinami mysli do současné individuality; vzpomínka na překonání časovosti (7); egyptská bohyně (8) a podobné nesmysly… to vše není nic proti skutečnosti, pro mysl ukryté za namodralým obláčkem dýmu (0).

Mezi vejcem (1) a světlem (0) sedí hořící sup (4).

Sup hlídá vejce a v tomto případě je ideálním vyobrazením bohyně Kálí. Ona hýbe myslí. Ona je intelektem, který z vejce sosá a zároveň vejce vyživuje.

Sup/intelekt nese v těle i na zádech všechny světy, kde může řádit. Rád se roztahuje.

V jeho těle vidíme procesy znovuzrození ve světě jako je tento. Všímáme si zaujímání různých forem. Spermií, které nesou individualizované vědomí dolů do dalšího života. Těžkých i lehkých těl a v neposlední řadě smrtky, která uzavírá malý kruh, aby začal další. Kontrolní otázka: Co bije v hrudi supa?

Neuhasitelné plameny (5) na hlavě supa symbolizují boj s mužským principem. Ten dalece přesahuje mužské tělo a mužské potřeby. Když muž překoná sám sebe, přeskočí ženskou dynamiku a zůstane pouze princip. A mužským principem vesmíru je lehkost ticha. Takže obraz ukazuje na boj s muži a zároveň s nekonajícím tichem.

V plamenech stojí postava (6), která ukazuje ven z obrazu a vysloveně řve: „Táhni! Tady už nemáš co dělat!“ …tím myslí: „Na co čekáš? Už dávno jsi mohla překonat svět.“ Ale nemohla. Všechno má svůj řád. Mno, naložila si toho holka dost :D

Překonání karmy (pracovního programu individuality) je dřina. Vlevo nahoře si všímáme plazící se postavy (10 vlevo). Plazí se ke strmé skále/vysílači (10 vpravo) s nedosažitelným vrcholem oproti vrcholům v realitách níže.

Nejde o dřinu, ale o pokoru. A pokora je pro neustále žvatlající mysl velká dřina. Ustoupit osobností, názory, zkušenostmi a nechat se pohltit, znamená odevzdat se tomu, co mysl nezná, protože jsemství není objektem.

Nikdo neříkal, že to bude lehké.
Když zamítáš svět, můžeš zamítnout i osobnost a její názory. I toho, co zamítá. Co zbude, ve skutečnosti jsi.