Přežití K2 - Psychologická příprava

article328.jpg

Tento kurz logicky navazuje na K1 – SEBEZÁCHOVA V PŘÍRODĚ.

Přesto absolvování K1 není podmínkou,
protože na K2 řešíme otázku pozornosti,
čili mentální příčiny neúspěchu, ne točení klacíku v díře prkénka.

Jinými slovy, když vím, že jsem k ničemu, pak můžu znát teoreticky cokoli,
ale v praktickém životě jsem nepoužitelný.

 
  „Přežití je v první řadě otázkou pozornosti,
znalosti a dovednosti jsou podružné“

 
  Lékař a Oceánolog Alain Bombard se vydal přes Atlantický oceán tzv. na trosečníka – bez vody a potravin.
Lovil a lisoval ryby, které mu poskytly stravu a tekutiny.
Přežil, protože věděl, že to dokáže.

A toto vzkázal budoucím trosečníkům:

„Možná tě zabije hlad, ale rychleji tě zabije žízeň,
ještě rychleji chlad a nejrychleji ze všeho strach“

 
 

Záznam rozhovoru v rádiu Český rozhlas Plzeň z 6.9.2015
na téma Přežití a různé extrémní zkušenosti

záznam ke stažení

 
 
Kde mám pozornost, to mě ovládá

 
  Nesmyslné představy (mentální bláboly)

  • nefunguje to
  • nedokážu to
  • nezvládnu to
  • nezasloužím si to
  • jsem úplně pitomý(á)
  • jsem úplně neschopný(á)
  • jsem k ničemu
  • nemá to cenu
  • mám strach nebo bojím se, že to udělám špatně/pokazím/roz­biju/zničím
  • mám strach nebo bojím se, že umřu
  • tohle dopadne to špatně, nedopadne to dobře, špatně to skončí, tohle nemůže dobře dopadnout
  • a typicky české hanlivé výroky „Jsem v prdeli!“ a „Všechno se mi kurví!“

To jednomu zvedne sebevědomí, co?

 
 
„Když VÍM, že přežiju, pak mysl nehledá důvody, proč by se tak nemělo stát (nefňuká, nevzdává se).
Tím se můžu soustředit na práci a PŘEŽIJU, protože na tom má smysl pracovat.“
(luky)

Většina myšlenkových struktur/koncep­tů/představ vznikla v dětství.
Od té doby rostou a sílí.
Přitahují/odtahují tvou pozornost od toho, co děláš.

 
  „Jak se můžu soustředit na výpočet při písemce z matiky, když moji pozornost odtahuje vzpomínka na tatínka, jak mi vyhrožuje, že mě za špatné známky seřeže jak žito?“

Ještě jednou: kde mám pozornost, to se mi děje. Tzn. místo, abych se soustředil na počítání,
bojím se, že udělám chybu. Pak dělám chyby. Za chyby dostanu špatnou známku
a za špatnou známku vynadáno a pár facek.

Důsledek: Do příští písemky jdu s ještě větším strachem,
abych mohl udělat ještě více chyb a dostat ještě víc facek.
Tak se rodí podezíravá myšlenka o vlastní neschopnosti.

Závěr: Špatná známka z matematiky nemusí být nutně ukazatelem neschopnoti logicky přemýšlet, kombinovat a počítat. Může ukazovat převahu strachu z důsledků nad přirozeným talentem.

A stejné je to i s přežitím.

  ROVNICE SLOŽITOSTI DĚNÍ

přirozená inteligence * citlivost * míra empatie * věk = množství zatěžujících myšlenek

Zatěžující myšlenky strhávají pozornost mimo cíl (záměr, rozhodnutí).

 
 
Proto se říká, že blbci mají život jednodušší.

Jenže ten blbec to nedokáže pochopit a proto se ze svých mentální potíží pravděpodobně nikdy nevyhrabe.
Zatímco citlivý inteligent to poskládá, pochopí, metodicky odkopne a má klid = prostor věnovat pozornost tomu, co dělá = vyvarovat se chyb následkem nepozornosti.
No nebo to psychicky nezvládne a někoho zabije. Nebo spáchá sebevraždu, nebo obojí.

 
  Není věci, kterou by se člověk nedokázal naučit

 
  Když vznikla (vmysleli jsme se do ní), může také zaniknout.
Můžeme se odmyslet, tzn. přijmout to tak, jak to je bez dalších řečí.

 
  „Zpracováním nefunkčních vztahů vůči jakýmkoli objektům mysli (tvorové, předměty, strachy a obavy) uvolní pozornost od myšlenkových tendencí ztotožňovat se s tím, co není pravdivé.“

 
  Vím o dvou způsobech, jak vygumovat tendenční myšlenku
a tím se zbavit nepříjemného pocitu, který vyvolává.

1. Přijetím věcí tak, jak jsou
2. Odevzdáním se tomu, co je

   

Zajímavá metoda na přijetí tíživých myšlenek je RUŠ Karla Nejedlého. Že mám něco přijaté poznám tak, že už se k tomu moje mysl nevrací.

Odevzdání se je věc, která by se dala popsat asi tak: Ať se děje cokoli, já budu jenom nezávislým svědkem. Nebo Já od tebe nic neočekávám a také tě v ničem nebráním.
To je věc, do které se postupně vrůstá. Nevím o nikom, kdo by to dokázal skokově.

Logické přijetí a přirozené odevzdání jdou ruku v ruce.
 
 

„Nekrm přebytečné myšlenky a zvládneš cokoli na světě.“

   

Jen blázen si myslí, že opakováním stejné činnosti nastane nějaká změna.

Zlenivíš, ustrneš, budeš namáhat stejné svalové skupiny a zbytek těla ti ochabne. Rutina tě povede k myšlenkové tuposti, nic nezažiješ, pořádně se nenadechneš. Nedostatek kyslíku = nedochází k detoxikaci. Nic se ve tvém životě nezmění. Bude to čím dál horší a horší, dokud neshniješ. A dobře ti tak.

 
  „Když jsi blbej ego, tak plať.“ (Rudolf Skarnitzl)

 
  To neznamená, že je to špatně. Je to zkušenost, ale proč se tady trápit?

 
  „Přirozený stav je hra.“

   

Ale když si hrajeme, není protivník/nepřítel. Jsem sám nebo je nás víc? Je to jedno. Hra je spontánní, radostná, intuitivní, bez strachů a obtěžujících myšlenek. Je to vyjádření radosti jenom z toho, že jsme.

 
  „A pak, světe div se, strach z přežití mizí.“

 
 
„Nic naplat, my všichni musíme jednou odejít.“ (R. Skarnitzl)

 
 

Kliknutím na fotku vstoupíš do galerie z akcí.

Jedna z „jógy“ smíchu.

   

Tak co bude?

  • Teoretický úvod, jak jednoduše funguje lidská mysl.
  • Ukázkové cvičení, jak se zbavit strachu nebo obavy z čehokoli.
  • Zpracování konkrétních strachů.
  • Test emočních reakcí v modelech krizových situací (nehoda, zranění, napadení, výslech, nedostatek stravy, otrava, ztroskotání…).
  • Odstranění/zpra­cování nedostatků, kontrola.
  • Cvičení samovolné (uvolňující) koncentrace tzn. bez mentálního úsilí – pro rychlou a ozdravnou regeneraci mentálních i fyzických sil „na bojišti“.

A opět Superbombónek na odreagování

  • prohloubení praktických dovedností bezpečného a efektivního zacházení z krátkých palných zbraní.

Plus se můžeme průběžně pobavit o mých zkušenostech s…

  • Co se mi dělo s tělem a myslí, když jsem čtyřicet dní nejedl.
  • Co se mi dělo s tělem a myslí, když jsem byl 3 týdny ve tmě.
  • Co se děje v nadmořských výškách nad 3 000 metrů.
  • Jak se slepne při relativně velké dehydrataci – zatím ještě žiju, tak můžu vyprávět.
  • Nedostatek spánku přináší slušné i neslušné halušky.

 
 
 
Cena na osobu opět závisí na velikosti skupiny

Toto setkání je pro max. 4 lidi.
Z důvodu efektivity, jako u K1 – SEBEZÁCHOVA V PŘÍRODĚ.

Velikost skupiny Cena/osobu
    4          3 300 Kč    
    3          3 800 Kč    
    2          5 000 Kč    

 
 
Co dalšího je potřeba vědět

 
 
Časově počítej zhruba od 10:00 do 18:00 hodin.

Setkáme se u mě v jižních Čechách.
Nebo zajisti místo pro skupinu jinde. Pak připočítej k ceně 5 Kč/1 km za cestu tam a zpět.

Materiál, který potřebuješ: pevné boty, pohodlné přezůvky – lehké boty, oblečení do baráku i do terénu. Něco pod zadek. Lehké jídlo, ideálně něco sladkého, protože bude makat hlava a ta má ráda cukr (melasu).

Káva, čaj a voda jsou na místě.

 

luky – ✉ info@peramost.cz – ☎ 773 622 708

 
   

Zalistuj si v širší nabídce…

Půjčovna skákacích chůd (bot)

Přežití K1 – SEBEZÁCHOVA V PŘÍRODĚ

Intuičky – sebepoznávací hra, která vznikla při čtyřiceti­denním půstu.